Zorgplicht

Zorgplicht

"Zorgplicht gaat verder dan alleen het afsluiten van verzekeringen en hypotheken" zo zei de toezichthouder AFM in 2014 bij een zaak waarbij er jarenlang geen contact met de klant geweest was maar de persoonlijke situatie dusdanig gewijzigd was van de klant in kwestie dat er risico's zijn gelopen waar de assurantietussenpersoon voor aansprakelijk is gesteld. Deze had haar plicht verzuimd om nieuwe risico's in kaart te brengen en daar gevraagd en ongevraagd advies over te geven aan de klanten die behoren bij de klantenportefeuille van de tussenpersoon.

Heeft u elke 2 jaar contact met uw klanten? Waarschijnlijk wel met uw goede klanten die voor elk financiƫle vraagstuk bij u aankloppen voor advies.
Maar heeft u ook oog voor uw klanten die maar een of twee diensten bij u afnemen?
Contact u het gezin wat alleen een aansprakelijkheids- en inboedelverzekering bij u heeft afgesloten? Wat als het gezin ondertussen verhuisd is van een appartement, waarbij de opstalverzekering viel onder de verantwoording van de Vereniging Van Eigenaren, maar nu verhuisd is naar een eensgezinswoning waarbij de opstalverzekering zelf geregeld dient te worden en klant ervan uit is gegaan dat u als tussenpersoon deze wijzigingen toch wel door had gevoerd?

Zo ziet u dat naast het contact hebben met een goede klant het ook belangrijk is de overige klanten in beeld te hebben en hier elke twee jaar contact mee te onderhouden.
Dit is een van de taken die wij graag voor u uit handen hebben zodat u gedocumenteerd en overzichtelijk krijgt wat de behoeftes van de klant zijn, welke risico's gewijzigd zijn van de klant en beschikt u vervolgens weer over een update in de NAW-gegevens van de klant.

Daarom; KCC assuradeuren, meer dan alleen een klantcontactcentrum!